20 tipů pro poutavý titulek
Jak bylo slíbeno, v tomto článku vám nabídneme tipy a konkrétní příklady, jak napsat titulek, aby zaujal, abyste nebyli ve výsledcích vyhledávání jen šedým průměrem, který uživatel jen proskenuje, ale který ho neosloví. Základ úspěchu je odlišit se.
V předchozím článku jsme se titulkem zabývali v užším smyslu jako tagem title, jako seo parametrem, který musí mít určitou délku. Níže uvedené rady mají obecně širší platnost, jsou to návody na titulky a nadpisy všeobecně, na to, co by měl obsahovat marketingový text (copywriting). Nosným médiem nemusí být jen webová stránka, může to být novinový článek nebo leták, ale i billboard.
Titulky v reklamních PPC kampaních
Zatím jsme hovořili o titulku pouze zobrazovaného v přirozených (organických, neplacených) výsledcích vyhledávání. Co pro vás může být zajímavé a kde dále můžete zužitkovat naše rady, je tvorba titulků pro reklamní inzeráty v placené části výsledků vyhledávání.
Zde to má jistá specifika, zatímco pro klasický titulek máte cca 60 znaků vcelku, v reklamním systému máte k dispozici 3 titulky, z nichž každý může mít maximálně 30 znaků a ten třetí navíc nemusí být zobrazován. Vyžaduje to určitý um a zručnost, jakou informaci umístit do které části, abyste maximálně využili nabízený prostor. Obecně v první části může být klíčové slovo, v druhé prodejní argument nebo výzva k akci, třetí část si můžete nechat pro brand.
Výhodou reklamních kampaní je, že můžete mít více verzí reklamních inzerátů, a pomocí analytických nástrojů otestujete, která z nich vám přináší nejvíce zákazníků nebo konverzí. Toto u klasického titulku není tak snadno možné, máte jen jednu verzi, často titulky měnit se nedoporučuje, navíc vždy vyhledávačům bude nějakou dobu trvat, než změnu zaregistrují.
Nyní přejděme k vlastním tipům:
1. Call To Action
Vyzvěte své uživatele k akci, ke kliknutí, zhlédnutí, sdílení.
Vytvořte si stránky, které vám budou ostatní závidět | banan.cz
2. Číslo v titulku
Bylo zjištěno, že číslo (číslice) v titulku zvyšuje zájem o kliknutí. Počet vždy pište číslem ne slovem, takto to při očním skenování textu více zaujme.
3 hlavní důvody proč si nechat vytvořit web u nás | banan.cz
3. Přesná data
Přesné a konkrétní informace vždy působí přesvědčivě.
2.467 hotových webů - 1.231 webových aplikací - 15 let | banan.cz
4. Výhody
Nabídněte zájemci nějakou výhodu, něco mu slibte, ať má dojem přidané hodnoty.
Vytvoříme vám profi web, správu obsahu máte v ceně | banan.cz
5. Otázka
Titulek formulovaný jako otázka zvyšuje zvědavost.
Nejste spokojeni s tím, jak vypadá váš současný web? | banan.cz
6. Prodejní argumenty
Neváhejte použít vaše prodejní argumenty a konkurenční výhody. Např. dodání do 24 hodin, nonstop podpora, největší nabídka.
Tvorba webových stránek za bezkonkurenční cenu | banan.cz
S prodejními argumenty souvisí USP (Unique Selling Proposition), což je váš jedinečný prodejní argument, který vaše konkurence nemá, kterým se odlišujete, kterým jste jedinečný. Pokud takový argument máte, určitě jej použijte.
7. Akční slova
Mezi akční slova patří výrazy Akce, Novinka, Tip, Návod, Recenze apod.
Akce: Ke každému webu nyní tematická mikrosite | banan.cz
8. dynamická slovesa
Příklady dynamických sloves jsou Kupte, Získejte, Klikněte, Stáhněte, Rezervujte, Přečtěte, Pokračujte apod.
Získejte moderní web, který vám budou závidět | banan.cz
9. Kouzelné slovíčko zdarma
Pokud je něco zdarma, na to zákazník vždycky slyší. :-)
Ke každému vytvořenému webu doména zdarma | banan.cz
10. Kouzelné slovíčko nový
Lidé mají rádi, co je nové, aktualizované, jedinečné, vylepšené, neokoukané. Mají tak pocit, že jsou přímo u zrodu, že budou mít něco, co většina lidí nemá.
Vytvořte si web s novými funkcemi našeho systému | banan.cz
11. Naléhavost
Vzbuďte dojem, že nabídka je limitovaná a naléhavá. Opět zvýšíte pravděpodobnost, že dosáhnete svého cíle. Můžete využít slov jako Právě nyní, Dnes, Tento měsíc, Neváhejte apod.
Právě nyní nový web se slevou 30% | banan.cz
12. Řešení
Dejte najevo, že jste profesionálové, že umíte vyřešit problém, na který se uživatelé ptají. Tyto dotazy začínají nejčastěji slovem Jak?. Ale taky Kdo?, Kdy?, Proč?.
Jak vytvořit vlastní web? S námi buďte bez starostí | banan.cz
13. Cílení
Najděte co nejpřesněji vaši cílovou skupinu, je to efektivní a v případě reklamních kampaní vám to může ušetřit nemalé peníze.
Vytvořte si krásný svatební web na míru | banan.cz
Web pro restaurace s rezervačním systémem | banan.cz
Přístupný a responzivní web speciálně pro školy | banan.cz
14. Kontroverze
Nebojte se být trochu kontroverzní a čtenáře provokovat
Kvalitní web pod 10.000 Kč nelze vytvořit. Opravdu? | banan.cz
15. Kontrast
Vždy vynikne sdělení, ať již textové či obrazové, které je kontrastní.
S malým týmem tvoříme velké weby již 15 let | banan.cz
I s nízkými náklady můžete mít vysoce ziskový web | banan.cz
16. Emoce
Používejte s citem slova, která nesou určitý emoční náboj, mohou být i mírně expresivní, ať již vzbuzují kladnou či zápornou emoci. Emoční sdělení bývá zpravidla silnější.
Vytvoříme vám web, který si vaši návštěvníci zamilují | banan.cz
Obecně se dá využít i záporná emoce, populární v bulváru je např. spravedlivý hněv / vztek (hate-bait).
Dost bylo předražených webů. Chtějte lepší cenu. | banan.cz
Dále srovnejte např.:
Výkonný webhosting | banan.cz
Webhosting, který má grády | banan.cz
17. Strach
Strach je obzvlášť silnou emocí, zaslouží si vlastní kapitolu. Ubezpečte pak v článku svého čtenáře, že se nemusí bát.
Obáváte se, že si nezvládnete vytvořit vlastní web? | banan.cz
18. Zákaz
Dalším způsobem, jak upoutat zvědavost čtenáře, je sdělení, že něco nemá dělat. Všichni známe scénku z filmu Obecná škola o olizování zábradlí v zimě.
3 chyby, kterých byste se měli při tvorbě webu vyvarovat | banan.cz
19. Inspirace
Inspirujte se u konkurence, v reklamních inzerátech, v bulváru. Obzvlášť v bulváru umějí dělat titulky. :-)
Víme, u koho hostuje své stránky Ilona Csáková | banan.cz
:-D
Tento titulek berte prosím s nadsázkou, je to klasický click-bait, k takovým technikám se neupínejte, jsou to lingvistické švindly.
20. Co naopak nikdy nedělejte
- Nikdy nepište nepravdivé a zavádějící titulky, titulek by měl být relevantní k obsahu stránky. Navíc vyhledávače již mají nástroje, jak takové titulky odhalovat.
- Již bylo řečeno, titulek není výčet vašich zájmových klíčových slov, jejich nadmíra se vám opět může vymstít.
- Neparazitujte na jménu či obchodní značce vašeho konkurenta.
Závěr
Je zřejmé, že do titulku dáte jen ty nejdůležitější a pro vás stěžejní informace a že zdaleka nevyužijete všechny rady. Je tu však naštěstí další oblast, kam vměstnat informace, a to je popisek stránky, tzv. meta tag description. Pokud je správně napsaný i ten vyhledávače zobrazí pod klikacím nadpisem (titulkem) ve výsledcích vyhledávání. Získáme dalších cenných 160 znaků a jak je efektivně využít, se dozvíte v další části našeho seriálu věnovanému právě popisku stránky.